25 Ocak 2013 Cuma

1988: Heavy Metal'in Altın Yılı


Evet, en başta da blogun daha çok "Heavy Metal" içerikli olacağından bahsetmiştim. Bu tozlu metal konuları aralarında albüm ve şarkı incelemeleri de olacak. Bu yüzden de her zamanki gibi yazmış bulunmak için kafama göre bir kritik yapmaya karar verdim. (İlk kritiğim olduğu için mazur görün - düzenleme: ilk kritik bu olmadı beyler bayanlar geçmiş olsun :D)



A:Neden 1988 amk liselisi?

Şimdi efendime söyleyeyim,

-Yaşayan Internet Explorer olduğumdan (düzenleme: 10 çıktı ama ben hala 6...) gündemi takip etmekte zorlanıyorum. Zaten birçok hatrı sayılır platformda en güncel kritikler yapılıyor. Benim amacım kritiğe biraz renk, biraz özgünlük katmak.

-Şimdilerde metal mi kaldı lan; nu metal, alternatif metal, rap metal, endüstriyel metal... (heavy metal hariç her boku yiyorlar) NWOBHM ile başlayan metalin muhteşem 20 yılı NWOAHM ile bitmiştir bence.

Malum yıllarda NWOAHM'den zerre kadar olmadığı için 1988'i seçtim ki sevmediğim şeyi dinlemem, dinlemediğim şeyi bilmem, bilmeden de konuşmam (milli hastalığımız).

-80'lerin sonu ve 90'ların başında hatrı sayılır birçok grup başyapıtlarını ortaya koymuş, heavy metal bildiğin azmıştır. Biz de o yıllardan birini baz alıp konsept-kritik gibisinden birşeyler yapalım diye düşündük.

İlk kritiğe göre bayağı uzun olacak bu "KRİTİKLER DESTANI"nda 1988 yılında çıkarılan stüdyo albümlerini değerlendiriyorum.



Kritikler Destani

Iron Maiden, Manowar, Running Wild gibi heavy metal efsanelerinden, Big 4(of thrash metal) gruplarının duraklama dönemine, bazı tanıdık grupların debut albümlerine, ismini ilk defa duyacağım gruplara değinirken Scorpions, Danzig, Quiet Riot, Survivor gibi gruplara da saygı duruşunda bulunacağımız 45 grup - 45 albümden oluşan kritikler destanı çok yakında bayilerde!

Ve yanında da her yarışma vs. oluşumlarda kendine yer edinmiş, aslında teselli ödülü denen şeyin yumuşatılmışı "ENLER" bölümünde şu kategorilerde "EN" seçeceğiz:

-En İyi Kapak (qapaq değil gençler kusura bakmayın)


-Top 15 listesi

-Heavy/Power Ustalığı

-Thrash/Death Manyaklığı

-Rock/Hard Rock Reisliği

-Enstrüman sıralaması (benim ne haddime ama işte...)

NOT: Bu arada bu kritik olayı bayağı uzun bir süre sonra tamamlanacak, 45 albüm lan boru değil ya...





------------------

Bu parça da NWOAHM metalcilerine gelsin

Sert kalın piçler




-o-


(Destruction albümü Release from Agony unutulmuş... Onu da sonra ekleriz artık :D)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Şimdi onlar düşünsün.